fredag 21 oktober 2011

Fredag igen

Fredagskänslan får en helt annan innebörd när man jobbar. Effekten blir så mycket större.
Varje fredag åker jag tidigt till jobbet. Jag åker bussen redan klockan sju för E är ledig och ska inte lämnas på vägen. Jag smyger upp när hela familjen sover.
När jag kommer till jobbet köper jag ett frukostpaket i vårt café. Det är färskpressad juice, latte och en baguette med mozarella, alltid samma sak, det är min fredagsrutin.
I matsalen får vi alltid efterätt på fredagar, och finkaffe till det.
Det är en speciell känsla att gå från jobbet på fredagar, känslan av ledighet sprider sig sakta genom kroppen på vägen till tunnelbanan. Spänningen inför fredagsfinalen i idol byggs upp.
Att laga middag samtidigt som man njuter av ett glas vin är inte heller en helt oangenäm känsla.
Man är glad att vara hemma och den känslan är så mycket större när man jobbar än när man är hemma hela tiden.
Jobba vs Mammaledighet när det gäller fredagskänsla 1-0
Jobba vs Mammaledighet måndagmorgon 0-1
Lucky mig får båda delarna nu men dessa dagar är räknade, har min sista tredagarsvecka nästa vecka.


Väldigt casual på E idag.





Ha en trevlig friday night everyone och skål!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar