lördag 8 oktober 2011

Förmiddagspromenad

Denna fina höstlördag börjar så sakteliga övergå till eftermiddag och M har lämnat boet för att gå på lokal med kompisar. Familjens minsting har lagt sig för en liten tupplur, E har fått öppna lilla Lördagslådan och sitter nu och tittar på Chuggington.

Lilla lördagslådan är en liten låda som mirakulöst
fyllts på med godis varje lördag när E öppnar den.
Jag själv tar dagens fjärde kopp med kaffe och sätter mig vid datorn för att rapportera dagens händelser i mitt glamourösa liv i denna närförort till Stockholm.
Det där lät lite bittert vilket inte alls var min mening. Faktum är att jag för tillfället är ganska nöjd med tillvaron trots bristen på glamour för där var jag faktiskt ironisk för er som inte snappade upp det.
Jag är ganska tillfreds med det mesta jag tar mig för just nu och jag gissar att jag kan tacka jobbet för det.
Nu börjar jag känna mig som någonting mer än bara Mamma, jag får vara Anna på dagarna och ställs inför andra utmaningar än de som jag ställs för hemma. Kombinationen är oslagbar och det bästa vore att jämt få jobba tre dagar i veckan. Jag inser ju att när jag börjar jobba 100 % så kommer smekmånaden att vara över och det blir inte riktigt lika ljuvt. För att inte tala om när båda barnen börjar dagis och det blir till att lösa vardagliga problem som vab och dylikt. Men det talar vi inte om nu när jag är i mitt Happy Place, det blir morgondagens problem.

Idag var vi på en liten förmiddagspromenad när A skulle sova. Så här såg det ut....


Om ni tycker att det ser ut som att M och E står
och tittar längtansfullt på något så har ni rätt.

En stor eldriven racerbil som gick som ett spjut.

Sötnöt sover som planerat.


Att dricka kaffe i något annat än
en rosa mugg i oktober är otänkbart.

Lilla Toker gungar...

Gungar.....

Skrattar.....

Gungar galet....


Flyger...

Han är en pirat för er som inte ser det.

En arg Pirat...

Jag har solen i ögonen så jag är inte så sur som jag ser ut.
Läge märke till min Rosa bandet mössa.
Fleccetröjan är också rosa bandet men det syns inte när västen är på.

Ohoj Ohoj! 

Full fart upp..
Full fart ner...


På väg en tur genom området när vi ska hem.


Sötnöt är vaken igen lagom till vi nästan är hemma.

Jobbig uppförsbacken kräver tuffa tag.

I kväll är det jag och smågrabbarna igen och på tal om Glamour så ska vi lyxa till det med Spaghetti och Köttfärsås till middag. Det blir ju två mot en och jag som är ett fan av barnmat kan lika gärna vika ner mig så slipper jag bli missnöjd för att ingen äter, win win.

Till sist vill jag bara avsluta med att säga SKANDAL ATT ROSHANA ÅKTE UR IDOL!!!!!! Vi kan väl alla vara rörande överens om att det fanns andra personer som var långt sämre än henne både i går och över lag.

Ha en trevlig lördagskväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar