måndag 10 oktober 2011

Dagens middag


Blev lasagne. 
Man kan tycka att det är lite fantasilöst när vi åt Spaghetti & Köttfärsås i lördags.
Jag kan tycka att man kan ha rätt i det. Men nu blev det så av både randiga och rutiga skäl.
Ett var att M inte är så förtjust i lasagne och han är inte hemma i kväll så det kändes som en bra ide.
(En knapp på mitt tangentbord har gått sönder och det är den där knappen med den lilla lilla fluglorten som ska sitta över e:t på exempelvis ide. Hur fan kan en enda knapp sluta fungera, det är ju knappast den mest använda knappen heller).
Ett annat skäl var att det finns två rätter på veckans matlista som jag inte vill att M ska laga och då måste de två rätterna hamna på måndag och tisdag och lax var jag inte sugen på idag.



En fin liten sallad som består av Frise (damn, jag hade behövt fluglortknappen igen), mache (ännu en gång saknar jag knappen. Vad är detta, jag får sluta köpa den där salladen), rödbeta (äntligen) och så lite Ch.... Ähh getost för bövelen.



Här sitter grabbarna grus och väntar på käk. Som sagt M är borta och det är fjärde kvällen på en vecka så han snittar varannan dag ungefär. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att han har en affär men han är hemma lite för mycket för det så det är väl helt enkelt så att det föll sig lite illa med allt denna vecka.
Det är ju lite svårt att få i hop jobbet också på bara två dagar så det får bli lite så här under den period som vi delar.

Nu har jag dragit ut tillräckligt länge på att röja av bordet så det är väl bara att sätta fart. Lintott börjar bli trött också hör jag. Det är väldigt mycket gnäll på den fronten just nu och jag skulle tro att ett riktigt oväder är på väg in.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar