torsdag 6 oktober 2011

Dagens middag

Pappa är inte hemma och när Pappa inte är hemma äter vi ALLTID Falukorv och Mac&Cheese


Efter middagen utspelar sig följande konversation:

E: Mamma vad gör du?
Jag: Jag plockar.
E: Vad plockar du för något?
Jag: Jag plockar matrester som Alex har tappat.
E: Du menar kastat mamma.

Det är väl tur att det är någon som kallar saker vid dess rätta namn.
Förstår inte hur jag ens kom på tanken att säga att A hade tappat när jag nära på slet mitt hår i frustration vid middagsbordet när han i vanlig ordning tog tallriken och vände den upp och ner i knät.

Jag funderar allvarligt på att ta en tallrik och limma fast den i bordet. Förvisso måste vi köpa nytt bord den dag han inte ska äta på plasttallrik länge. Det kan också vara lite svårt att diska tallriken.
Men det är baske mig värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar