onsdag 23 februari 2011

Före och efter bilder

Kolla in min lilla Gentleman before and after, så här såg det ut vid lunchtid hemma hos oss idag.
A hade dagen till ära klätt upp sig i sina fina julklappskläder.

Före

Efter
Han sitter så rakryggad och väntar på sin lunch men efter en portion Majs och potatis med en liten touch av broccoli samt lite banan och persika dessert så lutar han som tornet i Pisa och ser lite lagom simmig ut på ögonen och leendet på svaj. Kladdet är endast från desserten för huvudrätten hade jag redan sanerat bort från fejjan på han.
Han gillar smakportionerna men är lite trög i starten.
Det roliga är att han alltid ser ut som att han tror att jag tänker förgifta han när han får första skeden.
Lägg speciellt märke till vad stackars gosen Klas fått utstå. Nu blir det raka vägen till tvättmaskinen för den lilla musen.

Efter lite sanering var det dags att för en tupplur, tyckte jag i alla fall och det såg faktiskt ut som att A delade min åsikt.

A med sin sovpolare Hoppsan

Nu i skrivandes stund och med facit i handen så var det där bara att invagga i falsk säkerhet. Jag han knappt påbörja det jag hade tänkt mig (blogga) så började det att låta illa inne från åsnebåset.
Av lätet att döma kunde jag ganska snabbt inse att den här lilla killen inte var riktigt mätt. 
Smakportionen och desserten var tydligen inte tillräckligt ska det vara fint ska det vara flaska också.
Sagt och gjort så gjorde jag minibossen till viljes och nu ligger han och sussar sin lilla lur, mammas lilla husdjur. 
Jag kallar han för husdjuret för han är min lilla papegoja. Han jollrar och låter, flaxar och gillar att sova med saker över huvudet. 
Vill man att han ska sova är det bara att slänga något över huvudet på han, precis som en papegoja.

See for your self!
Lilla tummetotten i munnen också.

Vanligtvis är det Hoppsan eller Klas som får tjänstgöra som huvudbonad men om han kört sin "hela jorden runt" i sängen så löser han det med hjälp av filt eller spjälskydd.
Fyndig kille min lilla A.

Dags att återgå till det jag påbörjade för några timmar sedan skriva adresser på tackkorten jag har gjort så jag kan få skicka iväg dem någon gång. Är hur sen som helst med dem men nu är jag i alla fall i slutskedet.

Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar