tisdag 22 februari 2011

Äntligen!

Har min kära granne kommit hem och vi kunde återuppta våra kaffemöten.
Det är viktigt med kaffemöten och vi avhandlar mycket viktiga saker då.

Ni vet barnens sovmönster, matrutiner, dagislämningar och hämtningar.
Viktiga saker helt enkelt......

Mitt lilla husdjur som tar sig en liten lur....


På eftermiddagen hade E en kompis här på playdate och det innebar mer kaffe och avhandling för mig.
Det visade sig att jag och H har en gemensam bakrund som Mc Donalds medarbetare och det är ju inte fy skam.

Sedan kom M hem och vi kom på att vi behövde handla, E ville inte åka och handla men han gick lätt att muta med en ny bil. Försökte få i han lite mat innan vi åkte men det gick helt åt skogen. Han åt lite men tyckte inte om det och då är det inte mycket att göra.
Det blev en banan på Ica Maxi (så himla bra med butiker som har barnbananer) och på hemvägen blev det Max.

M lade A i säng vid åtta men när han var i väg och tankade bilen fick jag ta upp A igen. Jag hittade han gnällandes i sängen liggandes platt på mage, han behövde rapa.
Sedan var han överlycklig och bara skrattade så jag kunde inte med att lägga han igen så han fick följa med in till E som satt och lekte på sitt rum.
Han hade så kul att jag inte kunde med att störa han med pyjamas och sängen heller så jag städade hans rum medan han lekte och A låg på sängen och skrattade.

När M kom hem igen försökte jag dölja A genom att slänga en filt över han men den lilla förrädaren låg under filten och skrattade och höll låda så det gick åt skogen att dölja att han var vaken.

Nu hade klockan hunnit bli kvart i nio så det blev väldans sent i säng för båda barnen i kväll - Ooops!

Men vi har fyllt förrådet och båda barnen var glada så vem bryr sig om vi inte vinner medaljen för bästa föräldern i kväll.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar